Reklamacje i zwroty
Regulamin Reklamacji i Zwrotów
§1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady składania reklamacji oraz zwrotów towarów zakupionych w sklepie internetowym.
2. Sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie na rzecz konsumentów (osób fizycznych nabywających towary niezwiązane bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową).
3. Kontakt w sprawie zwrotów i reklamacji możliwy jest wyłącznie drogą e-mailową: speedkings.shop@gmail.com.
§2. Prawo odstąpienia od umowy (zwrot)
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować sprzedawcę o swojej decyzji drogą e-mailową.
3. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty odesłania przesyłki).
4. Zwrotu należy dokonać niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty poinformowania o odstąpieniu od umowy.
5. Zwrot środków nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania.
6. Zwrotowi nie podlegają:
- Produkty noszące ślady użytkowania,
- Baterie i zasilacze, które zostały rozpakowane po dostarczeniu.
§3. Reklamacje (rękojmia i gwarancja)
1. W przypadku stwierdzenia wady towaru konsument ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji, jeżeli taka została udzielona.
2. Reklamację należy zgłosić drogą e-mailową na adres: speedkings.shop@gmail.com, wskazując:
- Imię i nazwisko kupującego,
- Numer zamówienia,
- Opis wady,
- Zdjęcia dokumentujące uszkodzenie (jeśli to możliwe).
3. Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania.
4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji konsument może żądać: naprawy, wymiany towaru, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (w przypadku wady istotnej).
5. W przypadku udzielonej gwarancji – warunki i czas obowiązywania określa karta gwarancyjna dołączona do produktu (jeśli występuje).
§4. Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów
1. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, w szczególności:
- Mediacja przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej,
- Stałe polubowne sądy konsumenckie,
- Platforma ODR dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr